Billedet på sidehoved
  • Maglebjergskolen

Profil

Pædagogiske principper

 

I både skole og SFO inddeles eleverne i afdelinger: A-afdelingen: elever med autismespektrum forstyrrelser B-afdelingen: elever med svære generelle indlæringsvanskeligheder.

  • Eleverne i A- afdelingen er opdelt i 2 trin - yngste og ældste.
  • Eleverne i B- afdelingen er opdelt i 2 trin - yngste og ældste.
 

De enkelte fag

  Skolens obligatoriske fag: Danske, Matematik, Idræt, Natur&Teknik, Musik, Billedkunst, Historie, Kristendomskundskab, Hjemkundskab, Geografi, Engelsk, Biologi, Seksualundervisning, Håndarbejde, Færdselslære, Samfundsfag  

Skolens indsatsområder

 
  • Indsats for at forberede eleverne til så værdig og selvhjulpen en tilværelse som muligt
  • Tilbyder et trygt og hensyntagende miljø samt høj specialpædagogisk faglighed
  • Afdelingsopdeling efter funktion- gennemgående anvendelse af totalkommunikation
  • Udarbejdelse af elevbeskrivelser og individuelle undervisningsplaner ud fra særlige vejledende læseplaner
  • Sammenhæng mellem skole og SFO- tæt forældresamarbejde
  • Tværfaglighed med deltagelse af psykolog, tale-hørepædagog, fysio- og ergoterapeut
  • Vægt på at håndhæve traditioner med fællesskab, gentagelse og genkendelighed
  • Seksualpolitik
  • Inklusion
 

Skolens dagligdag og faste aktiviteter

     

Eventuelle særlige undervisningstilbud

     

Lektiepolitik

     

Skolens regler og normer for elevernes opførsel